[Ubuntu-be] Un truc... cursus linux

Koen Wybo koen.wybo at telenet.be
Thu Mar 6 06:57:58 GMT 2008

Op woensdag 05-03-2008 om 19:18 uur [tijdzone +0100], schreef Marc:

> Ik vind het belangrijk dat deze (en andere) cursussen terecht komen op
> oa
>
> http://lerarenforum.be/forum/index.php
>
> Zo bereik je een hoop onderwijzend personeel.  Ik schrok me een hoedje:
> een kleuterleidster had linux gezet op haar PC, en leerde wat in de
> terminal werken, volledig op haarzelf.
>

> Marc

Mijn antwooord is zowel ja als nee.
Ja, een open cursus dient zoveel mogelijk verspreid te worden over
diverse sites. Voor onderwijsmensen is er zowaar een veelvoud aan sites
waar je met je cursus terecht kan. Naast het lerarenforum heb je ook
klascement.net als grootste onderwijssite. Maar waarom ook niet
klasse.be, websites van de koepels, enz. En dan uiteraard ook de vele
Nederlandstalige linux-sites.
Nee, immers dit zorgt voor het missen van updates en een centraal
aanspreekpunt. Na een negatieve ervaring (meermaals doorsturen van een
update zonder gevolg) zou ik liever gaan voor één centrale site met een
mailinglijst bij update naar de diverse 'affiche'sites. Dit is voor mij
technisch haalbaar.
Eigenlijk droom ik van een gedeeld brondocument over verschillende sites
zodat men van overal -via een wikisysteem?- de cursus kan aanpassen en
aanvullen. Maar dat is eventjes dromen ;-) .

Koen