[Ubuntu-be] Brugse Gerecht ontevreden over Ubuntu -> back to Vista

YP yellow.penguin at edpnet.be
Tue Jun 24 10:46:35 BST 2008

On Tue, Jun 24, 2008 at 09:39:30AM +0200, Serge van Ginderachter wrote:
> Een dergelijke migratie vraagt veel meer dan even een beetje les en de mensen aan hun lot over laten.
> Het gros van dergelijke falende migraties, faalt omdat er niet de nodige voorbereiding en begeleiding gebeurt.

Wat ik toch zeer opmerkelijk vindt, en moet ik zelfs "ondervindt" zeggen, is
dat de Windows-mens die al jaren MSOffice gebruikt en nu plots in het
OpenOffice wordt geworpen, bijna tegelijkertijd een IQ verlaging kent die
ervoor zorgt dat zij zelfs het rechtermuisknop die ze jarenlang kennen en
gebruiken, vergeet;
't is echt om te blijten .... of om te z...ken, aan U de keus! :-)

> De capaciteit van mensnen om zich aan te passen aan een nieuw systeem is iets dat steeds héél zwaar onderschat wordt.

Dat is inderdaad ook de taak en verantwoordelijkheid van de opleider(s).

> Wellicht is dit hier ook het probleem.

Wellicht, + een chronische conservatieve weerstand tegen alles wat
innoverend is en niet exact "hetzelfde" is.

+ de neiging om toch sowieso al wat Linux is per definitie slecht te vinden,
of dat nu hun eigen fout is of die van de slechte opleiding.

Y P