[Ubuntu-be] Ubuntu/Open Source in de zakelijke wereld

Serge van Ginderachter serge at vanginderachter.be
Tue Jun 10 09:15:38 BST 2008

> Vele initiatieven starten vol enthousiasme, overlopen van
> (over-)moed.
> Ik steun dat, nieuwe projecten.
>
> Is het niet zo dat elkeen vol goede ideeën steekt, initiatieven neemt,
> mar er geen concrete zaken als resultaat te zien zijn?

> Dergelijk fenomeen zie ik in vele takken van mijn omgeving.
> "We zouden moeten..." en " wie wil ..."
> Echter het blijft bij de ontwerpfase.
>
> Hoe gaat het nu verder?
> Komen jullie samen?
> Via een forum?
> Marktonderzoek? Wat zijn de noden? Waaraan moet onze implementatie
> [...]

Dit is zo.

Een idee lanceren is één zaak. Daarmee kan j epolsen of er mensen interese hebben. En die zullen er altijd zijn.
Om concreet iets op poten te zetten is hetwat anders.

Daar heb je simpelweg maar 1 ding voor nodig: iemand die het zaakje trekt. Eventueel twee mensen, maar niet meer.

Maar iets beginnen, een website opzetten, een forum, een list, dat is nog niets. Erna pas begint het.

Wat wil je bereiken? Welk doel heb je juist voor ogen? Wat wil je juist doen om dat te bereiken? Hopeveel volk hoop je mee te trekken? Hoe ga je die (blijven) motiveren?
Last nut not least, zijn er wel voldoende mensen om een kritische massa te verkrijgen om zoiets te onderhouden?

Mischien is het niet nodig om de zoveelste domeinnaam  online te brengen, maar kan je bereiken wat je wil via een meer informeel (sociaal) netwerk. 't Internet is tenslotten geëvolueerd naar decentralisatie.

Zet een Linkedin group op? Of nee, daar bestaan er al genoeg van eigenlijk. Registreer je op de Profoss.eu Linkedin group:

 http://www.linkedin.com/groupInvitation?groupID=45806&sharedKey=190AAC004F49

We kunnen alvast eens beginnen deze topic off-list te halen, en eventueel op een andere list te zetten, en daar de discussie verderzetten met wie interesse heeft?