[Ubuntu-be] Filmpjes belgische release party herk de stad

Stani spe.stani.be at gmail.com
Sun Jun 1 19:20:48 BST 2008

Dit is een dubbele post van: http://forum.ubuntu-nl.org/message/261354#p261354

Na wat getreuzel, heb ik nu toch uitgezocht wat de handigste manier is
om de filmpjes van de release party in Herk de Stad online te krijgen.
Ik heb eerst met een paar fragmentjes van een minuut getest en dat was
geen probleem. Of het met de echte filmpjes, lukt kan ik nu nog niet
zeggen, maar laten we hopen van wel.  Ook ander goed nieuws: mede
dankzij Profox lijkt het geluid goed opgenomen, als de spreker
tenminste door de micro spreekt. (Ik moest wel met batterij filmen,
dus er kan bij een lange lezing wel een stuk(je) afgevallen zijn.)

Kan je niet wachten om de filmpjes te zien?! Hmmm ... heb wat geduld
want dit gaat een tijd duren. Dit zijn de stappen, ik neem als
voorbeeld een lezing van 30 min (de meeste zijn langer) om je een
beetje een idee te geven:
1) filmpjes inladen (dit duurt even lang als wat er gefilmd is, 30
min, deze bestanden zijn niet afspeelbaar)
2) filmpjes comprimeren (duurt 2x-4x zolang, dus 1-2uur)
3) filmpjes uploaden (duurt voor een half uur film zeker 5 uur bij een
zeer snelle connectie, anders nog veel meer)

Ik heb alle videosites vergeleken. Youtube valt af omdat ze nu een
harde limiet van 10 minuten hanteren, ook al ben je 'director'. Van
alle andere sites lijkt google video het beste. 1 en 2 wil ik zelf
doen, maar 3 valt een beetje buiten mijn mogelijkheden. Ik deel mjin
internetverbinding met andere mensen dus kan het niet maken om
asociaal het volledige uploadkanaal op te eisen met het risico de
limieten te overschrijden.

Er zijn hier vast wel mensen die een snelle internetverbinding hebben
(zakelijk of prive). Dus bij deze een oproep voor iemand die het
uploaden van de filmpjes op zich wilt nemen. Let op het gaat om
2gb/uur en in totaal heb ik wel een paar uur film. Voor het uploaden
heeft Google een gebruiksvriendelijk java programma ontwikkeld wat
gemakkelijk te installeren is. Ik heb dit getest dus daar moet je geen
moeilijkheden verwachten. Of een andere mogelijkheid is om ze als
download op de ubuntu-nl site aan te bieden (dus zonder flash speler).
Het voordeel van een flash player is wel dat ook (potentiele) ubuntu
gebruikers ze gemakkelijker zien.

Wie o wie? Zodat ook de thuisblijvers (incl. Nederlanders) ervan
kunnen genieten?

Stani

--
http://pythonide.stani.be