[Ubuntu-be] Was : Why Linux Doesn't Spread - the Curse of Being Free

Linuxinstallaties.be info at linuxinstallaties.be
Fri Feb 22 16:59:50 GMT 2008

Kurt De Smet schreef:
> You are a dangerous person,
>
> 1. Read the GNU license, and try to grasp the linux spirit
> 2. Our country has 3 native languages so your last remark smells a
> little like a political statement
> 3. http://forum.ubuntu-nl.org/ there you can talk dutch as much as you like
> 4. Don't go into politics
>
> This is a IBM Linux ad, It contradicts everything you just said in a
> great way, so why waste words ;-)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=EwL0G9wK8j4&NR=1

Wel ja die reclamespot bedoelde ik. Dat trekt toch op niets, er is geen
mens die dit begrijpt, geen mens die de boodschap meeheeft. Daar wordt
men bang van, de mensen durven dan gewoon niet overschakkelen. Denk je
dat de mensen weten dat linux een besturingssysteem is nadat ze die
reclame gezien hebben ? Nee hoor, in reclame voor linux moet je werken
met gewone mensen, die aan de computer zitten werken met een linux pc,
die tonen hoe makkelijk het wel is.

1. Wie denk je dat er die gnu licentie leest : geen kat leest dat.
2. Ik sluit de Walen en Duitstaligen niet uit alleen vind ik dat dit
appart moet, om te overleggen.
3. dit gaat niet over ubuntu organisatie wel mailinglist voor vragen ivm
installatie enz.
4. Daar kan ik je zeker in volgen :-)

Ik weet waarover ik spreek, ik sta hier altijd tussen de mensen. Het
gaat niet over de computerfreaks, die hebben we al lang kunnen
overtuigen, nu moeten we de gewone mens van de straat overtuigen.

Waarom moet linux marktaandeel winnen ?  Wel niet zo moeilijk, als linux
marktaandeel wint naar vb. 10 à 15 % , dan gaan de softwarefabricanten
zoals Adobe, autodesk (autocad), gamefabricanten, ... linux versies
uitbrengen van hun software. Hardwarefabricanten gaan veel rapper linux
drivers maken. Dit zou uiteraard een hele verbetering worden voor linux.
Ik heb veel klanten die wel willen overschakelen naar linux maar gewoon
niet kunnen omdat ze vb. autocad nodig hebben. Die mensen zijn niet
geholpen met een CAD versie zoals linuxCAD of bricsCAD.

Mvg
Frederik Dewanckele
FD-Computers / www.linuxinstallaties.be