[Ubuntu-be] Was : Why Linux Doesn't Spread - the Curse of Being Free

Steven Leeman steven at leeman.be
Fri Feb 22 15:51:55 GMT 2008

> Voor mij is het belangrijk dat linux fundamenteel gratis is, nl dat ik
> me geen zorgen hoef te maken over registratienummers, codes, of
> papiertjes om te bewijzen dat het legaal. Het is sowieso legaal. Hoe ga
> je anders regelen dat het maar op 1 PC mag geïnstalleerd worden of zo?
> Een linux variant van de windows activation routine? No thanks.

Idd... i hate these things :-)

> Volgens mij is het gewoon niet waar dat linux niet aanslaat. Dat gebeurt
> IMO wel degelijk, alleen is het nog niet zo lang dat het voor gewone
> gebruikers uberhaupt mogelijk is om met linux alles min of meer te
> kunnen wat je met windows doet. Ik denk dat we momenteel voor veel
> gebruikers wel al over die drempel heen zijn, maar een jaar geleden bv.
> nog niet helemaal.

ik denk dat mensen vnl zoeken naar een soort "support" lijn...dat mag gerust
een betaallijn zijn...
voor Windows kunnen ze ten rade bij de buurman/buurjongen... maar voor linux
is het al wat minder...
zeker als je telt dat elke linux user dan nog bij zijn eigen distributie
zweert ... en tracht iemand met kubuntu maar te helpen als je zelf met
ubuntu werkt...
Niet iedereen is een crack in "googlen" naar het antwoord op een vaak
voorkomende foutmelding...
en ik ben nog altijd aan't wachten tot Ubuntu optimaal werkt voor m'n
laptop... probleem nog altijd present in huidige Hardy Alpha :(
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-power-manager/+bug/137598

Misschien moet er een crossloop.com ingebouwd worden in ubuntu en mensen via
ubuntu-be een korte vragenlijst doorlopen om dan de geschikte online helper
te vinden die dan kan komen kijken via crossloop & fixen?

de switch van IE naar Firefox is nog redelijk minimaal... de knopjes &
balkjes lijken nog op elkaar...
maar als je tegelijkertijd ook nog bijv de switch van Outlook naar eg
Thunderbird doet (of gmail/googledocs/google agenda :-) dan zul je ze
vlugger doen steigeren... :-)