[Ubuntu-be] Vraag: meer uitgebreide omschrijving van de term installatie bij de steunpunten

Koen Wybo koen.wybo at telenet.be
Wed Feb 6 09:36:53 GMT 2008

Gewoon een vraag. Is het mogelijk om op de site een meer uitgebreide
omschrijving aan te bieden van de steunpunten. Wat mag je van de
steunpunten verwachten? Wat bieden deze mensen aan? En misschien ook:
wat mag je niet verwachten.
Heel concreet: als steunpunt heb ik nu reeds voor de derde keer op rij
(van de vier mensen die op mij beroep hebben gedaan) de vraag gekregen
om complete mail-, file- en netwerkservers op te gaan zetten. Dat gaat
niet enkel mijn hoedje te boven maar -persoonlijke mening- volgens mij
kan het ook niet de bedoeling zijn van de steunpunten om zoiets te
doen.
ubuntu-be.org vermeldt heel correct dat je de steunpunten kan aanspreken
voor een gratis installatie-cd, een demonstratie of hulp bij de eerste
installatie. Mijn voorstel is om de term installatie nauwkeuriger te
omschrijven per steunpunt. Bedoelen we met installatie:
* de installatie van ubuntu-desktop op een 'blanco' pc?
* de installatie van ubuntu-desktop naast MS-windows (met alle
risico's...)?
* de installatie van ubuntu-desktop op je MAC?
* de installatie van ubuntu-desktop in een virtuele machine binnen
MS-windows?
* de installatie van ubuntu-server-editie
* de installatie en volledige configuratie van ubuntu-server-editie
* enz.

Hopelijk ben ik de enige met dit probleem ;-)

Koen Wybo