[Ubuntu-be] Hulp gevraagd! Netwerkbeheer op Belgische Release Party

Steven Leeman steven at leeman.be
Wed Apr 23 16:26:43 BST 2008

Op 23-04-08 heeft Bart Broeckx <bart at ubuntu.com> het volgende geschreven:

> From: Wesley S.
> Date: 23 apr. 2008 16:50
> Subject: Re: Hulp gevraagd! Netwerkbeheer op Belgische Release Party
> To: Ubuntu Belgium <ubuntu-be at lists.ubuntu.com>
>
> Hallo iedereen,
>
> De meeste zaken voor de Belgische Release Party zijn ondertussen al prima
> geregeld (voornamelijk dankzij Bart)
> maar geen van ons beide heeft de nodige expertise/ervaring om het netwerk
> te regelen,
> en we zoeken naar iemand die ons daar mee kan helpen.
>
> Doelstellingen van het netwerk:
> [...]

Ik kan zorgen voor:
* 16 poort 100mbit switch
* 8 poort gigabit switch
* fonera wireless accesspoint(s) (running embedded linux... eventueel wel
mogelijk om dns spoofing te configureren(?)... ik vermoed dat dit in
/etc/dnsmasq.conf te editeren valt? :-); ze regelen ook dhcp; routing; ...
* gigabit (750gbyte) sata network hdd server (ftp/web)... (Made in Taiwan...
nog niet gezien of hier "linux" op kan gezet worden...zal waarschijnlijk een
"statische" webserver zijn..heb dit nog niet verder uitgespit...
denk je dat er nog meer "netwerk" nodig is?