[Ubuntu-be] about me (voorstelling) --> in België spreekt men drie talen : engels, engels en engels.

Stijn Verslycken mailstijn at gmail.com
Mon Apr 7 22:07:24 BST 2008

2008/4/7 Koen Wybo <koen.wybo at telenet.be>:

> Nog eens gekeken op ubuntu-loco: geen vermelding dat je loco-team
> verplicht in het Engels communiceert. Integendeel: men vernoemt als één
> van de taken van zo'n loco-team "translation".

> Er zijn heel wat mensen die geen Engels kennen. De argumentatie dat het
> gebruik van het Engels een 'brugfunctie' kent naar Nederlandstaligen en
> Franstaligen is verkeerd. Het is een bijkomend obstakel dat je schept.
> De bewering :  "mails best in het Engels zodat iedereen kan volgen" is
> niet waar.  Zie argumentatie in voorgaande mails.
> [...]

Helemaal mee eens!
Totalement d'accord!
Ich stimme total zu!

Of zouden we dan toch niet Deens of Zweeds opteren als ommegangstaal? Dat
kent minder werkwoordsvormen en zo :P

Serieus: We hebben allemaal lang genoeg op school gezeten om voldoende
Nederlands of Frans (en ook Duits) te kunnen begrijpen.

Persoonlijk heb ik totaal geen problemen met "de natuurlijke taalmix": Jefke
post in het Nederlands, Jerome antwoordt in het Frans, Fritz vult aan in het
Duits.
Werkt nog altijd het beste binnen mijn (beperkte) persoonlijke
ondervindingen in Brusselse context.

--
Stijn Verslycken
mailstijn at gmail.com