[Ubuntu-be] cursus linux

Richard Bennett richard.b at gritechnologies.com
Tue Apr 1 22:15:22 BST 2008

On Tue, 01 Apr 2008 20:14:44 +0200, Koen Wybo <koen.wybo at telenet.be> wrote:

> De dubbellicentie van wikibooks is me te vrij. Persoonlijk had ik er
> graag een licentie van de Creative Commons toegevoegd: Niet-Commercieel.
> Dus enkel een CC-BY-NC-SA, en geen GFDL. Kwestie dat het niet zomaar
> voor commercieel gebruik kan aangewend worden.

Kun je even kunnen uileggen wat je wilt vermijden, en welke license je zou
gebruiken?
Is Creative Commons ok?
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/nl/

Zou een bedrijf als http://learnopensource.net/ die bijvoorbeeld Drupal
cursussen geven aan 100euro/persoon, maar studenten aan 10 euro laten
deelnemen, de curcussen nog mogen gebruiken?
Het lijkt me belangrijk dat bedrijven die hun steentje willen bijdragen
aan het promoten van open source dit ook nog kunnen.

Groeten,

Richard.