[Ubuntu-be] GPS en Ubuntu

Y P yellow.penguin at edpnet.be
Thu Sep 6 15:46:57 BST 2007

Hallo,

op Ubuntu Feisty vind je o.a. gps-tools zoals gpsd, gpsman, gpsbabel en
gpstrans ... misschien noganderen ... maar ik stel me dan de vraag:
* hoe doe je om software die enkel beschikbaar lijkt te zijn voor Windows
(cf. hieronder) toch nog te installeren als je al geen W$ meer hebt ?
* mijn contact met de Belgische verdeler van het merk dat we hier hebben
aangeschaft toont aan dat zij gewoon niet weten dat er tools ofzo bestaan
voor Linux: is er soms een dedicated newsgroup of mailinglist mbt GPS en
Gnu/Linux ?

Dit is alleszins het antwoord op een mailke van me; ik heb gemeldt dat
indien ik zelf over alle info beschik, dat ik het op prijs zou stellen als
zij het op hun site vermelden: wij zijn tenslotte ook wel hardware
consumers!

Dit is een uittreksel uit zijn antwoord op m'n mail:
----- Forwarded message from Tony Martin <tony at garmin.be> -----
From: Tony Martin
Date: Thu, 6 Sep 2007 11:28:02 +0200

<snip>
Ter informatie wens ik u te melden dat u de eerste persoon bent op 2 jaar
support dat ik bij Garmin geef, die mij informatie over de compatibiliteit
met Linux. Vermoedelijk ondersteunt Garmin het systeem niet omwille het feit
dat er weinig klanten deze gebruiken of wensen te gebruiken.

Als u andere personen kent die hierover meer informatie wensen, geef ze dan
maar mijn email adres door. Vraag ze tevens om steeds alle versies van
desbetreffende software en Garmin product door te geven.

Ik zorg dan dat de bevoegde Garmin diensten deze informatie verkrijgen.

Met vriendelijke groeten – Meilleures salutations – Best Regards

Martin B. Tony
Garmin Helpdesk Assistant

nv  FORMAR Electronics sa
Rue Pierre Dupontstraat 165