[Ubuntu-be] VLOD (Dutch)

Mattias Campe Mattias.Campe at gmail.com
Sun Mar 4 07:01:23 GMT 2007

Mattias Campe schreef:
> Ismael Demiddel schreef:
<knip />

> [...]
> ook nog het ene jaar Blender gegeven en het andere jaar moesten ze
> Linux installeren. Ik heb daarvoor geen toelating moeten vragen aan de
> directie, maar om eerlijk te zijn was het wel zo dat de leerlingen in
> 7ComWeb een eigen laptop hadden, wat het natuurlijk makkelijker
> maakte. In een computerlokaal met computers van school kan ik
> natuurlijk niet zomaar zaken gaan installeren zonder toelating van
> directie. Maar dan nog, voor een practicum van wiskunde heb ik gebruik
> gemaakt van Geogebra, door gewoon gebruik te maken van de applet vanop
Volgend schooljaar zou ik eens willen proberen om les te geven over
Word, Excel,... (zoals ik nu doe), maar dan de toetsen te geven in OOo.
Er is alleen één klein probleem: die pc's zijn nogal traag voor OOo.
Mocht men er Xubuntu kunnen opdraaien, waarbij men zich kan aanmelden op
een Windows domein, dan zou dat nog lukken, maar dat lijkt me praktisch
niet haalbaar (ICT-coördinatie die twee systemen zou moeten onderhouden).

Groeten
Mattias

<knip />