[Ubuntu-be] Ubuntu en updates voor Mio GPS systemen

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Sat Jul 21 01:17:51 BST 2007

Op dinsdag 17-07-2007 om 19:54 uur [tijdzone +0200], schreef Nicolas
Pettiaux:
> 2007/7/17, YP <yellow.penguin at edpnet.be>:
> > Hallo,
> >
> > er is nog veel werk op het gebied rond GPS+Linux:
> > behalve Garmin/Magellan waar al reeds een gpsbabel, gpsman, gpstrans en
> > gpsd voor bestaan, ziet het voor de rest sombertjes uit:
> > Mio en Tomtom maken *wel* gebruik (bijna misbruik) van Linux om heet
> > kostenloos op hun hardware te zetten, maar het programma die zij daaronder
> > draaien is alles behalve GPL; bijgevolg wordt het duidelijker waarom zij
> > meestal enkel en alleen W$ updates (exe's) bieden maar geen jota over Linux.
> >
> > Ik heb het uitgetest, cf. m'n mail naar Mio Technology Belgium:
>
> Do you know http://www.opentom.org : only free software on TomTom
>
> I have been told by a membre of openstreetmap during RMLL that it is
> possible and even easy to install further free software on the TomTom

On the other hand, buying hardware from companies that are
linux-friendly is a way to send a signal to the other ones (preferably
you send them a letter to explain why you didn't buy their product but
one from their competitor).

--
Jan Claeys