[Ubuntu-be] EVENT - Journées du logiciel libre 2007 à Lyon

marc coevoet sintsixtus at gmail.com
Fri Jul 20 06:20:44 BST 2007

2007/7/10, Y P <yellow.penguin at edpnet.be>:

> FYI, event:
>
> misschien een kans om de Ubuntu presence te vergroten ook op events?
> of om door te geven aan Ubuntu-FR?
> /

Ik was in Amiens en vraag me af waar jullie waren??

http://www.rmll.info

ik zond dit bericht rond, helaas niet naar ubuntu-be, blijkbaar??

Beste,

Zie het programma op
http://www.rmll.info/rubrique3.html

Voor de verschillende dagen is er een kalender op:
http://www.rmll.info/progjour-2007-07-10.html
http://www.rmll.info/progjour-2007-07-11.html
http://www.rmll.info/progjour-2007-07-12.html
http://www.rmll.info/progjour-2007-07-13.html

Voor jullie politiekers, wees ervan overtuigd dat vrije software wat
anders is dan groupuscules die staan te roepen dat muziek en films
gratis moet zijn, etc, weet dat vrije software ontstaan is aan de
universiteiten en onderzoeksinstellin

gen, en ja, dat het betaald is met
belastinggeld, dat het liefst nog rendeert ook.

Ik geef hier enkele referenties naar projecten:
- Ik herinner me een project rond medische beeldvorming aan het AZ 10
jaar geleden, toen betaald met EG geld.
http://www.rmll.info/article222.html
- Vrije software en Latijn??
http://www.rmll.info/article66.html
- Vandaag kon ik niet naar Sporza.be kijken, want ze gebruiken er het
Octoshare formaat. Quoi?? Ik kreeg zelfs de installatie niet klaar,
waarom gebruikt de VRT geen bestaande methode?? (mp4 streaming bvb ?)
Open standaarden laten IEDERE burger toe documenten/gegevens van de
overheid te bekijken, en de overheid is net daarom VERPLICHT voor open
standaarden te kiezen.. (den mens betaalt ergens belasting toe, en ik
heb 6 miljoen vlamingen aangeraden te bellen naar de VRT om Octoshare te
helpen installeren, want bij mij lukte dat niet zomaar). Waarom dus
open standaarden??
http://www.rmll.info/article462.html
- Archeologie en computers?? Ja, ik installeerde een tien jaar oude
computer met ubuntu linux en zette er spelletjes op, en nu spelen de
kinderen van de (zomer)kinderopvang mee ... Nog een iets nieuwere pc,
en met de cd gaan die kinderen linux zelf installeren, dat mag je zeker
zijn. Maar archeologie en opgravingen, en computers?
http://www.rmll.info/article349.html
- Als politici moeten kunnen (anoniem) stemmen, kan het met een duur
systeem, of wie weet, met
http://www.tabellio.org/
http://www.rmll.info/article368.html
- En als die kinderen 15 jaar zijn, kunnen ze nadenken over hun
toekomst. Universitair diploma, onderzoek?? nanotechnologie?? Over 8
jaar is de software wie weet af, en kun je ze in linux gebruiken.
http://www.rmll.info/article325.html

Een relatief volledige lijst van de software die nu kan gebruikt worden
staat op:
http://packages.debian.org/stable/
Onder wetenschappen bvb over DNA, philogenetica, electronica,
scheikunde, etc.