[Ubuntu-be] Ubuntu en updates voor Mio GPS systemen

YP yellow.penguin at edpnet.be
Tue Jul 17 18:40:08 BST 2007

Hallo,

er is nog veel werk op het gebied rond GPS+Linux:
behalve Garmin/Magellan waar al reeds een gpsbabel, gpsman, gpstrans en
gpsd voor bestaan, ziet het voor de rest sombertjes uit:
Mio en Tomtom maken *wel* gebruik (bijna misbruik) van Linux om heet
kostenloos op hun hardware te zetten, maar het programma die zij daaronder
draaien is alles behalve GPL; bijgevolg wordt het duidelijker waarom zij
meestal enkel en alleen W$ updates (exe's) bieden maar geen jota over Linux.

Ik heb het uitgetest, cf. m'n mail naar Mio Technology Belgium:

----- Forwarded message from info <info @ mio-tech.be> -----