[Ubuntu-be] Vlaamse onderwijs dagen & Ubuntu-be

Jan Fabry cheezy at lumumba.uhasselt.be
Fri Jan 12 12:08:59 GMT 2007

On 8 jan '07, at 00:33, François Cauwe wrote:

> Van 5 tot 8 maart zal ubuntu-be.org een stand hebben op de vlaamse
> onderwijs dagen. Daar zullen we Ubuntu zo goed mogelijk proberen te
> promoten.

Is ubuntu-be de enige organisatie rond vrije software die op de VLOD
staat? Ik zie dat op de gelijktijdige CST iets staat van Linux
Belgium (maandag, 14u50-16u00, zaal 5). Is het de bedoeling dat
mensen uit de algemene FOSS-gemeenschap in België meekomen, of gaat
het enkel over edubuntu gaan?

Het zijn blijkbaar de Vlaamse én Zeeuwse Onderwijsdagen, dus
misschien dat er op ubuntu-nl ook mensen te vinden zijn die kunnen
helpen.

> Daarom waren we op zoek naar scholen die al effectief ervaring hebben
> met edubuntu/ubuntu/vrije software die ons zouden kunnen helpen.
>
> We zijn vooral op zoek naar:
>  * Namen van scholen die vrije software gebruiken (Zo veel
> mogelijk) en
> wat ze gebruiken. Ubuntu, enkel OpenOffice.org
>  * Mensen die bereid zijn om hun 'succes verhaal' in hun school
> neer te
> pennen of te vertellen.
>  * Mensen met ervaring die wel een dagje op de stand willen assisteren
> en mensen overtuigen.

Ik heb in februari wel tijd om een aantal bezoekjes aan scholen af te
leggen en daar iets over te schrijven. Sowieso is dit iets waar ik
mij wat mee wil bezighouden. Anders zal ik een lijstje beginnen op de
wiki, dan kan iedereen daar aanvullen. Hier ook: enkel (ed)ubuntu-
verhalen, of mag een school die met pakweg Fedora werkt ook? Enkel
basis- en secundair onderwijs, of ook hoger?

Jan Fabry