[Ubuntu-be] Fwd: E-column

Geert Van Damme geert at darling.be
Sat Jan 6 10:42:19 GMT 2007

> Als ik het artikel doorlees dan vind ik maar een ding waarop hij linux
> afkraakt.  En dat is op hardware support.
>
> "Onlangs heb ik geprobeerd mijn Wi-Fi-netwerk onder Linux aan de praat
> te krijgen - ik heb het na enkele uren opgegeven."

Tja, en ook dat is nogal subjectief. Wifi hardware support komt steeds
terug als een typisch voorbeeld van moeilijk te installeren hardware
onder linux.
Ik heb echter al verschillende wifi cards geprobeerd en eigenlijk weinig
problemen gemerkt.  (dus, zoals de meetsten onder jullie wel weten, soms
werkt het wel).

Anderzijds heb ik vorige week nog iemand geholpen om zijn wifi in orde
te brengen onder windows. Wel, dat heeft 2 uur geduurd ;-(

En daarom alleen wordt linux als valabel alternatief op voorhand
afgeschreven. Jammer. Ik denk dat het vooral in de perceptie is dat er
een probleem ligt, en dat gaan we maar traag kunnen veranderen.

Geert Van Damme