[Ubuntu-be] Fwd: E-column

Serge van Ginderachter serge at vanginderachter.be
Wed Jan 3 19:52:24 GMT 2007

On Wed, 2007-01-03 at 14:31 +0100, Maxim Winckelmans wrote:
> Ik vindt het geen goed artikel, ze beweren dat de lage prijs van de
> hardware tov de hoge prijs van Vista een reden zal zijn om op een
> ander besturingssysteem over te schakelen.

Dat is mijns inzien ook te simplistisch. Ik wil eerst zien wat de prijs
van een OEM licentie zal zijn.

> Zo komen eerst ze bij Linux die zogezegd al 10 jaar Windows aan het
> inhalen is: lichtjes overdreven, nu pas is linux een waardig
> alternatief voor de thuisgebruikers (pc-noobs).

Sinds een jaar begint Linux mijns inziens een waardig alternatief te
worden. het is er nog niet helemaal zoals Windows, maar naarmate het
evolueert (en ik kijk hier vooral naar Ubuntu met hun zes maand
releases) komt het nu wel dichterbij.

> De server-markt is een ander verhaal natuurlijk, maar daar zijn hoge
> licensiekosten ook soms geen probleem.

Nog meer zelfs. Ook bij servers wordt heel vaak een OEM licentie
verkocht die peanuts is in vergelijking met de manuren voor setup.

OSS software and Windows are totally different systems which may not be
compared lightly. Their strengths are on different levels, and therefor
the implementation approach should be very different. Nowadays everybody
compares "Linux" and Windows too directly.

I'm still waiting for a company who can market or deliver the right
alternative services using OSS.

        Serge

--
Serge van Ginderachter          http://www.vanginderachter.be/
Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their important stuff