[Ubuntu-be] Promotie via rommelmarkten van vrije software/linux ??

sintsixtus sintsixtus at gmail.com
Fri Aug 3 22:47:35 BST 2007

Amedee Van Gasse schreef:

> Interessant.
> Aangezien het niet in België is maar in Frankrijk, misschien moet je dit
> ook eens melden op ubuntu-fr?

Cedric Jansens, van deze lijst ook, zond al een bericht dat ub-fr er zal
zijn ...

Maar kijk eens hier, pag 4:
http://vleteren.be/images/filelib/binnenblad2.pdf

"vrijwilliger recupereert computers".

In sommige containerparken haal je gewoon werkende PCs van 700mhz en
hoger.  Ik zit nu al met PC266 geheugen slots, die ik niet kan vullen,
want ik heb alleen SDRAM en SIMMS.
Mischien moet ik ruilen voor 2 macs G3/266??

Ik heb wellicht ook defecte mobo's (eentje met condensatoren  die gelekt
zijn, me dunkt), een andere met processor slot PGA478B (2,6Ghz ??) en ik
zie dat computers gedumpt worden ... omdat de windows niet meer wil
opstarten, en dat is geen defecte schijf, maar corrupte schijf ..
Uitvegen, en linux werkt  ... (zonet eentje van 2004, 60Gb...)

Ik vond ook een PCI firewire kaart ...

Helaas weten ze in Vleteren zelf (de ganse regio) niet of men van
containerparken mag meenemen ...
Nu probeert men wel comps op te vangen.  Ik kreeg een pI  100mhz, met
32Mb, met 96Mb werkt het onder debian of ubuntu.  Ik ben eens
teruggekeerd naar netbsd, omdat die met minder processen werkt ....  Heb
een 200Mhz processor erin gestopt, en zo werkt ie wat beter...(mobo
bevat switches)  Maar in dat oude schooltje heb ik geen LCD, en ik
verdraag geen CRT ....
Dus zit ik thuis met een hoop rommel ... ;-)  Enfin, ik schrok wel wat,
toen een 50jarige politieagent zich interesseerde aan de actie en linux ...

ander bericht, er zullen blijkbaar ook mosselen-frites zijn, en een
rondleiding door Rijsel, voor zij "die van oude stenen houden", staat er
letterlijk ...
http://www.campux.org/?p=actions_braderie