[Ubuntu-be] Newbie

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Sun Apr 22 16:16:51 BST 2007

Op zondag 22-04-2007 om 16:45 uur [tijdzone +0200], schreef Bert Mariën:

> Sorry hoor, maar zelf heb ik niets in die mappen gezet.
> Dit gebeurde bij de upgrade van Edgy naar Feisty.

Bedoel je '.created_by_pmount' ?
(Dat wordt toegevoegd door het programma dat automatisch schijven mount
als ze beschikbaar komen, vb. USB schijven & USB sticks, zodat het weet
dat het die directory zelf gemaakt heeft en dus ook zelf mag
verwijderen.)

> Feisty blijkt bij upgrades nog wel meer te veranderen, zoals ondermeer
> de disk namen.
> B.v. /hda naar /sda enz...

Ja, dat is doordat de nieuwe 'libata' driver nu niet alleen voor de
meeste SATA schijven maar ook voor de meeste PATA schijven gebruikt
wordt.

Daarom ook dat al sinds "Edgy" fstab geconverteerd wordt naar het
gebruik van een "UUID" ipv de "device name".  Wie na de release een
upgrade deed met de 'update-manager' of dan een nieuwe installatie deed,
zou normaal geen problemen mogen hebben met die verandering.

--
Jan Claeys