[Ubuntu-be] Newbie

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Sun Apr 22 15:21:58 BST 2007

Op zondag 22-04-2007 om 16:03 uur [tijdzone +0200], schreef Bert Mariën:
> Ik moet er ook nog wel bij vertellen dat er ook een probleem was met
> de mount points. Twee ervan bleken plots uit zichzelf al files te
> bevatten en daarmee konden die drives ook niet gemount worden.
> (Vermoed ik (ik ben helaas nog steeds de newbie).)

Bestanden in de directory die je als "mount point" gebruikt zijn geen
probleem voor het mounten, maar betekenen vermoedelijk wel dat je per
ongeluk dingen in die map gezet hebt op een moment dat er niks onder
gemount was.

> Mount points verwijderd, nieuwe mount points gemaakt. Files /etc/mtab
> en /etc/fstab gechecked, reboot, klaar.

Alleen fstab aanpassen zou voldoende geweest zijn, want mtab wordt
gewoon opnieuw gemaakt bij elke boot met de informatie van 'mount' e.d.
(deels uit fstab gekregen).

--
Jan Claeys