[Ubuntu-be] Newbie

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Sun Apr 22 14:10:10 BST 2007

Op zondag 22-04-2007 om 13:17 uur [tijdzone +0200], schreef Bert Mariën:
> Ja, op de forums is nogal wat afgekankerd over de draadloze verbinding
> en de (niet)herkenning van de disks.
> Zelf hab ik dat opgelost met:
> 1. De Netwerk Manager deïnstalleren;
> 2. Installeren van Wifi-radar en daarmee het netwerk instellen.

Wifi-radar is wel niet zo interessant als je een laptop hebt (het
verbruikt nogal wat stroom, door de manier waarop het werkt).

> Voor het herkennen van de disks:
> 1. Controlleer /etcfstab en /etc/mtab en pas ze zo nodig aan.

Die /etc/mtab aanpassen heeft geen zin.

> 2. Gebruik bij voorkeur de UUID om de disks te mounten, zeker voor de
> NTFS partities

Klopt, maar de installer en de update-manager doen dat normaal zelf voor
je.

> Verder kan ik mensen met deze problemen alleen maar naar de forums
> verwijzen.

En hopelijk dient iedereen met problemen ook bug-rapporten in, anders
worden ze nooit opgelost...

PS: voor Nederlandstalige support-vragen is het beter de ubuntu-nl
mailing list te gebruiken.

--
Jan Claeys