[Ubuntu-be] .desktop files verknoeid..

Adrian Buyssens abhowitzer at gmail.com
Sun Aug 27 22:00:22 BST 2006

Hallo, ik heb overlaatst het KDE pakket geinstalleerd en vond al die KDE
programma's in mijn Gnome menu nogal storend.
Daarom heb ik op ubuntuforums gezocht naar een manier om alle KDE
programma's te verbergen.

Hier is het echter misgelopen, ik moest dit commando invoeren:
        cd /usr/share/applications/kde
        sudo -s
        for i in *; do echo "OnlyShowIn=KDE" >> $i; done
        exit

en
        cd /usr/share/applications
        sudo -s
        for i in *; do echo "OnlyShowIn=GNOME" >> $i; done
        exit

Maar blijkbaar zijn alle .desktop files hun inhoud VERVANGEN door OnlyShowIn=KDE of OnlyShowIn=GNOME

Is er enige manier om dit ongedaan te krijgen? (roll-back of iets dergelijks?)
Herinstallatie is een optie maar dan wel de allerlaatste.

Bedankt bij voorbaat, Adrian.